مرد سال ۱۹۹۹ فوتبال جهان سرانجام به علت یک آسیب دیدگی مزمن ناچار به وداع از میادین فوتبال شد.

به گزارش افکارنیوز ، مرد سال ۱۹۹۹ فوتبال جهان سرانجام به علت یک آسیب دیدگی مزمن ناچار به وداع از میادین فوتبال شد.

ریوالدو ۴۱ ساله که پس از جدایی از تیم دسته دومی سائوکتانو قصد داشت در تیم دسته دومی موگی میریم برزیل بازی کند، به علت آسیب دیدگی مزمن غضروف مفصلی زانوی پاری راست و صلاحدید پزشکان سرانجام اعلام بازنشستگی کرد.

ریوالدو به روزنامه تیرا برازیل گفت: «به خاطر تمام موفقیت هایی که در دوران بازیگریم داشته ام خدا را شکر می کنم، این هفته مورد معاینات دقیق تری قرار می گیرم تا وضعیت مداوایم مشخص شود. متاسفانه غضروف مفصلی پایم آسیب جدی دیده است. بازیکنان بزرگی مانند لیاندرو و لئوناردو به همین دلیل در ۳۱ و ۳۴ سالگی ناچار به اعلام بازنشستگی شدند و خدا را شکر می کنم که تا ۴۱ سالگی در میادین حضور داشتم. »

ریوالدو در جام جهانی ۱۹۹۸ با تیم برزیل نایب قهرمان و در سال ۲۰۰۲ قهرمان جام جهانی شد و در دوران بازیگری خود در تیم های سانتاکروز، موگی میریم، کورینتیانس، پالمیراس، کروزیرو، سائوپائولو و سائوکتانو برزیل، دپورتیوو لاکرونیا و بارسلونا اسپانیا، میلان ایتالیا، المپیاکو و آ ا ک آتن یونان، بنیادکار ازبکستان و کابوسکورپ آنگولا و نیز تیم های ملی کمتر از ۲۰ و ۲۳ سال برزیل توپ زد.

وی همچنین در ۷۴ بازی ملی ۳۴ گل به ثمر رساند و در دوران بازیگری در بیش از ۹۰۰ بازی رسمی به میدان رفت.

یک قهرمانی لیگ برازیلیرو برزیل، دو قهرمانی لیگا و یک جام حذفی اسپانیا، ۲ قهرمانی سوپرجام اروپا، قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۳، یک قهرمانی سری آ ایتالیا، ۳ قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی یونان و ۳ قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی ازبکستان و یک قهرمانی جام کنفدراسیون ها و کوپا آمه ریکا، عنوان مرد سال فوتبال اروپا و جهان در سال ۱۹۹۹ از افتخارات ریوالدو بوده است. وی در سال ۲۰۰۹ با پیراهن تیم بنیادکار به ایران سفر کرد و این تیم با گلزنی وی از نقطه پنالتی برابر پرسپولیس به برتری رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات