عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه افراد متخصص در مدیریت ورزشی باید در انتخابات فدراسیون ها شرکت کنند، گفت: افرادی که هیچ تخصصی در یک رشته ورزشی ندارد، نباید به هیچ وجه وارد یک فدراسیون شوند.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر امیراحمد مظفری درباره نامه سازمان بازرسی کل کشور به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مبنی بر ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و همچنین بازنشسته ها در انتخابات فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: به نظر من شخصی مانند خادم که در گذشته نماینده مجلس شورای اسلامی بود، اگر قصد می کرد وارد هیات رییسه فدراسیون کشتی شود، باید از آن استقبال هم می کردیم اما اگر نماینده ای که هیچ تخصصی در یک رشته ورزشی ندارد، نباید به هیچ وجه وارد یک فدراسیون شود و به نظر من در مجلس فعلی من هیچ شخصی را نمی بینم که متخصص ورزشی باشد. از طرفی دیگر مگر قحطی آدم است که یک نماینده مجلس که هیچ تخصصی در ورزش ندارد، بخواهد به هر نحوی وارد یک فدراسیون شود و یا اینکه عضو هیات رییسه یک باشگاه ورزشی شود.

عضو سابق دانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: بحث دو شغله بودن افراد را مدتی است که سازمان بازرسی کل کشور پیگیری می کند اما به اعتقاد من این نوع نگاه، نباید بر جامعه ورزش سایه افکند چرا که بسیاری از مشاغل هستند که فرد مجبور است تمام وقت خود را برای آن بگذارد و شغل دوم به آن لطمه خواهد زد اما در محیط ورزش و فدراسیون ها، در تمام دنیا و ایران، این یک کار داوطلبانه است که خدشه ای را به شغل افراد وارد نمی کند. ریاست فدراسیون یک شغل تشریفاتی است که بر اساس تجربه و تخصص به افراد ورزشی، سپرده می شود.

عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در دنیا اکثر روسای فدراسیون ها از پیشکسوتان ورزشی و قهرمانان ملی آن ها هستند و فدراسیون نهادی است که به نیروی انسانی متخصص، نیاز دارد. به نظر من افرادی که در یک سازمان کار می کنند و شماره سازمانی دارند، شاغل محسوب می شوند و این که صرفا در جایی مثل شورای شهر که کار مشورت دادن را دارند، مشغول باشند، شاغل محسوب نمی شوند که این مسئله ای است که باید سازمان بازرسی به آن توجه کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افراد علی رغم اینکه حقوق ماهیانه دریافت می کنند باز هم از دیدگاه شما شاغل محسوب نمی شوند و اینکه مسئولیت آن ها در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی بسیار سنگین است و قطعا شغل دوم مانع رسیدگی آن ها به وظایف خودشان خواهد شد، گفت: آن ها اگر پولی هم می گیرند به خاطر مشورت دادن و ساعت کاری آن هاست و استخدام آنجا نیستند، به همین خاطر به نظر من شغل آن ها محسوب نمی شود!

مظفری در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ورزش علی رغم اینکه اعلام کرده بود انتخابات تمام فدراسیون ها سر موعد مقرر برگزار خواهد شد، اقدام به لغو انتخابات برخی از فدراسیون ها کرد، گفت: سازمان بازرسی کل کشور طی نامه ای ممنوعیت جدید را برای برخی افراد برای حضور در انتخابات اعلام کرده بود اما این اگر قانون است باید قبل از آمدن وزیر جدید و در دوره های قبل هم به اجرا درمی آمد که با بی توجهی همراه بوده است. در ساختار فدراسیون ها و وزارت ورزش افراد زیادی دو شغله هستند و سجادی به اعتقاد من چاره ای جز این نداشت، چرا که آن ها برنامه ریزی کرده بودند که انتخابات را سر موعد برگزار کنند که به یکباره قانونی از طرف بازرسی وضع می شود و آن ها به جز تعویق انتخابات کار دیگری نمی توانستند انجام دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات