امام جمعه چگنی عنوان کرد

امام جمعه چگنی گفت: همه مردم و نهادهای کشوری و لشکری باید به منویات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند زیرا توجه به فرامین ایشان موجب پیشرفت روز افزون کشور می شود.

به گزارش لرستان خبر از چگنی، حجت الاسلام احمدعلی حسین زاده آملی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان چگنی اظهار کرد: با توجه به سخنان امام علی (ع) در دو مورد عمل انسان مور قبول درگاه پروردگار قرار می گیر مورد اول تقوای الهی و مورد دوم اخلاص است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل کلیدی ورود به بهشت و استفاده و بهره گیری از نعمات الهی، ایمان و عمل صالح است که در دهها آیه از قرآنآمده است که ایمان و عمل صالح در کنار هم قرار گرفته است و در روایات هم همین گونه است.

حجت الاسلام حسین زاده آملی تصریح کرد: ایمان و عمل صالح مایه نجات است، و گاهی در قرآن میخوانیم ایمان بدون عمل فایده ندارد و عکس این موضوع هم وجود دارد مثلا خدا عمل کافر را نمی پذیرد زیرا ایمان ندارد، ایمان و عمل صالح از هم جدا نیستند و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی اظهار کرد: عمل صالح برای زن و مرد یکسان است و به ظاهر جسمی و فیزیکی شخص ارتباط ندارد و پاداش عمل صالح بهش برین است.

امام جمعه چگنی با اشاره بهسوره نساء آیه ۱۲۴ گفت: مرد و زن عمل صالح انجام میدهند که شرطش ایمان است اگر ایمان داشتند خداوند وارد بهشت می کند و به اندازه نخی که روی هسته خرما است کسی عملی را انجام داده باشد ما به او ظلم نمی کنیم و به همان اندازه به او پاداش میدهیم.

وی با اشاره به برخی گناهان و خصلت های بد مانند تکبر افزود: از نشانه های تکبر این است که حاضر نیستیم با فقرا و مستمندان بشینیم و دوست داریم همیشه از ما تعریف کنند و از انتقاد دیگران زود ناراحت می شویم، که همه این ها مقدمه ای برای گناه بزرگ تکبر و دور شدن از بهشت است.

حجت الاسلام حسین زاده آملی بیان کرد: در روزهای گذشته مناسبت های خاصی را پشت سر گذاشتیم و در هفته آینده نیز شاهد مناسبت های دیگری هستیم.

وی با اشاره به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده راه روشن برای حرکت نظام به سوی پیشرفت است.

امام جمعه چگنی بیان کرد: همه مردم و نهادهای کشوری و لشکری باید منویات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند زیرا توجه به آن ها موجب پیشرفت روز افزون جامعه می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات