دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افراد چاق از سلامت روان کمتری برخوردار هستند و تعادل در رژیم غذایی و استفاده از همه گروه های غذایی مانع از چاق شدن افراد می شود.

به گزارش افکارنیوز ، مرتضی صفوی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره نقش تغذیه در سلامت روان اظهار داشت: بین تغذیه با سلامت روان ارتباط مستقیم وجود دارد و در تحقیقات نشان داده شده که اعمال برخی تغییرات در رژیم غذایی توانسته تاثیر مثبتی را در سلامت روان داشته باشد.

به گفته وی تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته حاکی از این است که گرایش مردم به مصرف غذاهای آماده، چرب و شیرین افزایش پیدا کرده و افراد از مصرف غذاهای تازه اجتناب می کنند که همین امر زمینه بروز افسردگی و مشکلات حافظه را میان مردم افزایش داده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: افراد چاق از سلامت روان کمتری برخوردار هستند و تعادل در رژیم غذایی و استفاده از همه گروه های غذایی مانع از چاق شدن افراد می شود همچنین باید از ۵ گروه غذایی به تعادل و تناسب استفاده کنند چرا که عدم تعادل در مصرف غذا زمینه بروز بسیاری از مشکلات خواهد بود.

صفوی عنوان کرد: افراد چاق رضایتی که فرد باید از خودشان داشته باشند، از دست می دهد و نسبت به زندگی اجتماعی دلسرد تر هستند و درواقع اعتماد به نفسش نیز کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه افزایش وزن و چربی بدن با خطرات فیزیولوژیکی همراه است، خاطر نشان کرد: افراد چاق در تهیه لباس مشکل دارند و زندگیشان محمدود تر از افراد دیگر جامعه است هر مکانی حضور پیدا نمی کنند که خود زمینه ساز بروز افسردگی خواهد بود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اکثر روانپزشکان معتقد هستند که نقش تغذیه در سلامت روان را نمی توان نادیده گرفت و تغذیه ناکافی و غلط نیز در اعصاب و روان افراد تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب بروز افسردگی شدید و اختلالات روانی جدی شود.

صفوی گفت: اگر در برنامه غذایی افراد کمبود شدید کربوهیدرات وجو داشته باشد، سلول های عصبی با کمبود شدید روبه رو خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات