تبلیغاتی که مدعی می شوند در چند دقیقه و چند ساعت شما را لاغر می کنند

به گزارش افکارنیوز ، انگار چاقی تبدیل شده به یک معضل همگانی؛ یک بیماری شایع که همه مبتلایان و غیر مبتلایان درگیر آن هستند. دکترها در مورد آن تحقیق می کنند و مقاله می دهند، خانم های خانه دار هر روز درباره آن بحث می کنند و آدم های چاق هم سرگردان بین این همه روش لاغری این ور و آن ور می روند. این وسط تعداد زیادی هم هستند که از بازار آشفته نان می خورند. اگر باور نمی کنید می توانید سری بزنید به تبلیغاتی که در اینترنت و ماهواره وجود دارد. بین آنها به روش های متفاوتی بر می خورید که از چاقی و اضافه وزن افراد سوء استفاده می کنند.

لاغری در ۱۰ دقیقه!
وضعیت سلامت: بی تاثیر

شعارهای این چنینی مربوط است به یک گن لاغری. هیچ روش دیگری به این زودی جواب نمی دهد! پوشیدن این گن بیشتر از ۱۰ دقیقه طول می کشد چون خیلی تنگ است و هیچ زیپ یا دکمه ای ندارد. اما بعد از پوشیدن آن شاید یکی، دو سایز کوچک تر نشان خواهید داد. البته فقط تا وقتی که گن لاغری تن تان است، بعد از آن دوباره به حالت اولیه بر خواهید گشت!

۸ تا ۱۰ کیلو در یک ماه لاغر شوید
وضعیت سلامت: خطرناک


به محض اینکه به این وعده ها برخوردید باید بدانید که با قرص و پودر و شربت طرف هستید. نمونه های قرص های لاغری در بازار وجود دارند و اکثراً وعده گیاهی بودن می دهند تا خیال تان از خوردن آنها راحت باشد. آنها یا چربی سوز هستند یا ضد اشتها یا افزایش دهنده سوخت و ساز بدن یا هر سه اینها با هم. مصرف داروهای ضد چربی جلوی جذب قند، شیرینی و گروه های دیگر غذایی را نمی گیرد اما با خوردن آنها ممکن است دچار کمبود ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین K، D، A، E شوید. داروهای کم کننده اشتها باعث افزایش ضربان قلب و فشارخون می شوند. با خوردن آنها اضطراب می گیرید و عرق می کنید. به دلیل همین مصرف این دارو در افراد چاق که بیماری های قلبی عروقی دارند و مبتلایان به آسم ممنوع است. بعضی از این داروها هم تیروئید را پر کار می کنند تا سوخت و ساز بدن زیاد و کالری دفع شود. مشکل این است که به محض اینکه انها را قطع کنید باز چاق می شوید. بعضی دیگر جذب از روده ها را مختل می کنند و باعث اسهال می شوند که به خودی خود به بدن آسیب می رسانند. بعضی قرص ها هم باعث می شود شما در عرض دو، سه روز اول، دو، سه کیلو لاغر شوید. این قرص ها ادرارآور بوده و باعث می شوند آب بدن تان دفع شود. همچنین این قرص ها بیش از همه به کلیه ها آسیب می رسانند.

تیغ جراحی
وضعیت سلامت: درصد کمی عوارض


این روش به درد کسانی می خورد که چاقی موضعی دارند. اگر دنبال لاغر کردن فقط یک قسمت از بدن تان می گردید و حاضر به ورزش کردن نیستید، باید به لیپوساکشن یا لیزرلیپولیز رو بیاورید.

با این روش با یک لوله، چربی های بدن تان مکیده می شود و بخشی از بدن تان مثل شکم، ران، باسن یا حتی غبغب لاغر می شود. این جراحی کمی عوارض دارد.

لاغری با خوردن
وضعیت سلامت: بی خطر، احتمالاً تاثیر زیادی ندارند


«با روزی دو فنجان قهوه هفته ای دو تا سه کیلو لاغر شوید. این قهوه محصول کشور اسپانیاست و ۱۰۰ درصد تضمینی است. » این آگهی ها را زیاد می بینید. چای، قهوه و نوشیدنی های دیگری که قرار است شما را لاغر کنند. این نوشیدنی ها هم می توانند شبیه قرص های لاغری عمل کنند. چند سال پیش پودری مد شده بود به اسم اسلیم لست. این پودر را کسانی می خوردند که رژیم غذایی می گرفتند. اسلیم لست را باید در آب یا شیر حل می کردید و قبل از غذا می خوردید. هم اشتها را کم می کرد و هم فیبر و چند مواد دیگر که بدن لازم داشت را به آن می رساند. این روزها پرطرفدارترین محصول نوشیدنی برای لاغر شدن، چای است. خیلی ها اعتقاد دارند که چای سبز لاغر می کند. غیر از چای سبز چای های دیگری مثل چای دکتر سینا هم برای لاغری تجویز می شود. معمولاً عطاری ها هم برای خودشان چای های لاغری خاصی دارند.

وزن را رها کنید، سایر کم کنید
وضعیت سلامت: بی تاثیر


وقتی به جای کاهش وزن حرف از کاهش سایز می شود، بدانید که پای دستگاه های لرزاننده در میان است. این دستگاه ها که معمولاً کمربندهایی هستند که دور شکم بسته می شوند، ادعا می کنند با لرزاندن چربی ها می توانند آنها را آب کنند.

در واقع با استفاده از این کمربندها به جای اینکه خودتان، خودتان را تکان دهید و ورزش کنید، دستگاه شما را تکان می دهد! بسیاری از این کمربندها فقط برای شکم قابل استفاده نیستند و می شود از آنها برای دور بازو و ران هم استفاده کرد.

مدرسه ای برای چاق ها
وضعیت سلامت: مفید


یکسری انجمن تاسیس شده، درست مثل انجمن های ترک اعتیاد که آدم های چاق در آنها ثبت نام می کنند و همه با هم رژیم می گیرند، ورزش می کنند و لاغر می شوند. این انجمن ها باعث می شوند آدم ها به عشق هم و به خاطر حس رقابتی که بین شان به وجود می اید راحت تر و با عذاب کمتری وزن کم می کنند. علاوه بر این در این انجمن ها روی درمان روانی چاقی هم کار می کنند. خیلی از چاقی ها به خاطر مشکل فیزیکی به وجود نمی آید، علت آنها عطشی است که بعضی ها به غذا خوردن دارند. در انجمن های لاغری تلاش می کنند تا این حس افراد را برطرف کنند.

صندلی هایی برای لاغری
وضعیت سلامت: بی تاثیر


یک سونای خشک در خانه شما که می توانید با نیم ساعت نشستن در آن مقدار زیادی عرق کنید و با از دست دادن آب بدن لاغرتر به نظر برسید. البته فقط برای روز اول، چون اگر آب بخورید، جای آب از دست رفته بدن تان را می گیرد و دوباره به وزن اولیه بر می گردید. این سوناها مثل یک صندلی است که تمام بدن تان، غیر از سر، در آن می رود و در معرض هوای داغ قرار می گیرد.

لاغری در ۴۰ دقیقه
وضعیت سلامت: بی فایده


لاغری های ۴۰ دقیقه ای با ژل به دست می آیند. ژل های لاغری را می توانید در آگهی ها پیدا کنید. در تبلیغات گفته می شود که این ژل ها از ترکیبات گیاهی فعال و عصاره سویا درست شده اند و باعث سوزاندن اسیدهای چربی متراکم و سلولیت های پوست در مدت زمان حدود ۴۰ دقیقه می شوند. ژل را باید روی محل مورد نظر بمالید و منتظر شوید بعد از ۴۰ دقیقه، آن بخش از بدن تان کوچک و لاغر شده باشد. تبلیغی که با کمی فکر کردن خنده دار بودن آن به وضوح مشخص است.

جراحی های معده

روش های جراحی روی معده، آخرین دستاوردهای پزشکی برای درمان لاغری هستند. با اینکه این روش ها کاملاً تهاجمی هستند اما خیلی ها ترجیح می دهند برای درمان چاقی خود از آنها استفاده کنند. این روش ها برای افرادی که وزن خیلی بالایی دارند، انجام می شود. کارهایی که برای لاغری روی معده انجام می شود، سه شکل کلی دارند اما همه حجم معده را کم می کنند و باعث می شوند اشتها کم شود. روش اول بالون معده است. چیزی مثل بادکنک درون معده شما قرار می گیرد و بخشی از حجم آن را می گیرد. این روش نیازی به جراحی ندارد و به وسیله چیزی مثل اندوسکوپی انجام می شود. روش دوم حلقه معده است. با جراحی لاپاروسکوپی یک حلقه دور معده شما می اندازند تا حجم آن کم شود. روش اخر، بای پاس معده، از همه سخت تر اما کارآمدتر است؛ بخش کوچکی از معده را مستقیماً به روده وصل می کنند. این روش برگشت پذیر نیست.

سیب سبز/ شماره ۱۰۵/ نیمه دوم دی ماه ۹۲/ صفحه ۵۰
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات